Så här laddar du din elbil
Sidan uppdaterades 2021-11-02Det finns ett antal laddplatser i centrala Eksjö för dig som har elbil.
Du hittar laddplatserna på Coop-parkeringen, vid Olsbergs Arena och på parkeringen vid Tullgatan i Eksjö.
Allt du behöver göra är att lägga laddkortet på stationens kortläsare, ansluta din laddkabel och sen är det bara att börja ladda.
Laddkort
Registrera dig under fliken Beställ laddkort i portalen https://laddportal.park-charge.se för att få ett laddkort hemskickat i brevlådan. Kostnad 100 kr/laddkort
Vad kostar det?
För att se pris på aktuell laddstation klicka här och sedan på laddstationen i kartan under menyn Hitta laddstation. All betalning med laddkort sker i efterskott via faktura.
Beställ fler kort om du behöver
Det går bra att inneha flera laddkort. Alla dina laddningar från samtliga kort samlas på en och samma faktura. Behöver du spärra och ersätta ett förlorat skickar du mail till support@park-charge.se för hjälp.
Din faktura
Din faktura skickas till den e-postadress som angavs vid registreringen den 1:a varje månad. Vid frågor angående faktureringen ta kontakt med support@park-charge.se. Dina fakturor finns tillgängliga under menyn Min Information efter inloggning i portalen laddportal.park-charge.se.
Direktbetalning
Vill du inte beställa ett laddkort går det utmärkt att betala din laddning direkt via laddstationen med betalkort/Pay Pal
- Skanna QR koden vid aktuellt uttag alternativt gå till adressen emobility.community i en webbläsare och välj den laddstation och uttag där du vill starta laddning.
- Välj att du vill ladda som gäst.
- Välj tidsintervall 30-150 minuter.
- Klicka på Köp nu och ange betalningssätt. (Visa, Mastercard, Maestro, Pay Pal)
- Anslut laddkabel.
Problem som kan uppstå vid laddning:
- Gör man en direktbetalning (skannar qr-kod vid ladduttag) måste man göra betalningen helt färdig innan man kopplar in laddkabeln i stolpen. Betala först – ladda sen. Gör man i omvänd ordning fungerar det inte.
- Om man startar laddning med direktbetalning men inte får ström kan det hända att pengar reserverats på kundens konto. Har man inte fått någon ström, har heller inget debiterats. Det är endast en reservation som släpper inom några dagar.
För support och övriga frågor kontakta Park & Charge
Öppettider 08:00 – 16:30 Helgfri vardag
Växel
+46 (0)21-40 34 95
Support
+46 (0)21 – 40 34 99
support@park-charge.se